LinkedIn představuje Ankety a Virtuální události

18. 5. 2020 | Kristýna Vozková
Získat zpětnou vazbu a rozmluvit publikum na LinkedIn bude zase o něco jednodušší. Ankety jsou oficiálně spuštěny. Další novinkou jsou Virtuální události, formát spojující LinkedIn Live a LinkedIn Events, který se snaží zareagovat na trend online konferencí a webinářů.

Profesní sociální síť LinkedIn přichází hned se dvěma novinkami najednou. Obě si kladou za cíl zvýšit míru angažovanosti na platformě, zlepšit komunikaci a pomoci uživatelům budovat vztah s jejich sledujícími.  První z nich jsou Ankety. Jejich prostřednictvím se mohou uživatelé zeptat svých sledujících na jejich názor a zjistit tak jejich preference v různých oblastech. Druhou jsou Virtuální události, díky kterým se mohou účastnit zajímavých akcí prostřednictvím LinkedIn Live.

Ankety

Ankety na LinkedInu fungují stejně jako na všech ostatních platformách. V tomto případě však mohou pro uživatele kromě pouhého zdroje zábavy představovat cenný obchodní nebo marketingový nástroj. Narozdíl od většiny sociálních sítích na LinkedInu jakožto profesní síti navazují uživatelé kontakty, které se jim hodí v pracovním životě. Nyní mají například možnost zeptat se svých potenciálních obchodních partnerů na jejich preference ohledně budoucích investic. Mohou také získat cenné rady od uživatelů pracujících ve stejném oboru, zjistit  jejich názor na nový produkt nebo nejlepší vizuál pro kampaň.  

K vytvoření ankety stačí kliknout na „začít psát příspěvek” ( „start a post”) a z nabídky vybrat možnost „vytvořit anketu” („create a poll”). Po zadání otázky je možné zvolit až čtyři varianty odpovědi. Anketa může být viditelná v rozmezí od 24 hodin do dvou týdnů a to pro všechny sledující, vybrané skupiny nebo vámi zvolené jednotlivce. K anketě stejně jako ke kterémukoliv jinému příspěvku můžete přidat popisek spolu s hashtagy a oslovení uživatelé na něj mohou reagovat.

 

Během doby, kdy je anketa aktivní, můžete sledovat aktuální stav hlasování: tedy kolik uživatelů hlasovalo a pro kterou variantu, stejně tak jako čas zbývající do jejího ukončení. Poté budete moci pracovat s celou škálou relevantních výstupů od celkového počtu hlasů až po procentuální zastoupení u jednotlivých variant. Pokud vás u konkrétního uživatele zajímá volba jeho odpovědi, můžete mu odeslat zprávu přímo z ankety. Máte tak možnost lépe poznat své sledující a získat od nich cenný feedback. Tomu pak můžete uzpůsobit další informace, které budete s daným okruhem lidí z vašeho portfolia sdílet. Pokud se například zeptáte na preference oblíbenosti v oblasti reklamy (videa, obrázky, text), můžete na dané uživatele v budoucnu lépe zacílit. Navíc také získáte další nástroj pro lepší interakci a budování dobrých pracovních vztahů. 

LinkedIn zavedl ankety poprvé již v roce 2014, následně je ale stáhl. Nyní se patrně platforma patřící společnosti Microsoft rozhodla, že je správná doba pro jejich oživení, patrně v souvislosti s masivním přesunem uživatelů do online světa vlivem karantény. Podle dostupných informací by měly být ankety dostupné uživatelům po celém světě v rámci mobilních zařízení i desktopů během několika týdnů. 

Virtuální události 

Další z novinek se rovněž snaží využít aktuálního stavu společnosti a nabízí uživatelům možnost vytvářet virtuální události, probíhající přímo na platformě. Události jsou sloučením dvou produktů, které LinkedIn představil v loňském roce, nástroje pro živé vysílání videa s názvem LinkedIn Live, a jeho úsilí o jakési budování profesních komunit prostřednictvím LinkedIn Events. Virtuální události tak umožní uživatelům setkávat se na pro ně zajímavých akcích a konferencích z bezpečí jejich domova a udržovat tak cenné kontakty i v době, kdy je osobní setkání značně komplikované. 

Vytvoření události je jednoduché. Stačí na domovské stránce v levém panelu zvolit možnost „události” a „vytvořit událost”.

 

Organizátor může událost vytvořit a spravovat buď ze svého individuálního profilu nebo i z profilu stránky, pokud je jejím správcem. Dále má organizátor možnost upravovat informace o události jako je čas konání a popis. Bližší informace o streamování události prostřednictvím LinkedIn Live naleznete ve videu níže. 

 

Obě novinky si kladou za cíl především usnadnit uživatelům komunikaci v pracovním prostředí i v současné nelehké době a pomoci jim budovat a udržovat vztahy s jejich pracovními partnery. Oblíbenost anket platforma zatím nepředpovídá, ale co se virtuálních událostí týká, počítá s jejich úspěchem i s ohledem na pozitivní ohlasy na nástroj LinkedIn Live. Možnost pořádat konference v online prostředí má navíc velký potenciál i pro eventové agentury, obzvláště pokud bude možné připojení na live stream zpoplatnit.

Zdroje: socialmediatoday.com, blog.linkedin.com, techcrunch.com, business.linkedin.com

Štítky dokumentu: LinkedIn

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: